benenmarieke.reismee.nl

Down Under dusss!!!!!

Hey guys how you going..

Hier ff een update want we kunnen ons voorstellen dat jullie er geen reet meer van snappen. Ok het ding was dat we op Bali echt vet lol hadden met het golfsurfen en ineens dachten AUSTRALIE, why not?! dus ticketje geboekt en hop naar Melbourne gevlogen. Het plan was op 28 oktober ontstaan en 2 november stonden we in Melbourne, strakke planning dus.

In Melbourne was het allemaal ff wennen. Het is een super schone strakke geordende stad en dat waren we niet helemaal meer gewend. Ook is het hier zooooooow duuuuuuuur!!! We moesten ineens 20 dollar per persoon per bed betalen in een kamer met 10 andere mensen! Daar hadden we een villa met zwembad voor in Indonesie!!! Ook was het ineens vet koud! Liepen we dan op onze slippers in achttien graden! Koud! En in de zee hebben we ons in Melbourne ook nog niet gewaagd. Waar het water in Indonesie een prettige 28 (!) graden was is de oceaan hier zo'n 16 graden, ook ff wennen!

Omdat onze planning zo lekker strak was en er blijkbaar een solar eclipse was in Cairns op 14 november (wisten wij veel) hadden we wat moeite een camper te huren voor onze trip. Uiteindelijk hebben we er 1 gehuurd die we op 19 november in Cairns gaan ophalen en 18 december in Sydney in moeten leveren. En na veel pijn en moeite hebben we ook een campertje kunnen regelen van 5 november tot 17 november. Deze hebben we vandaag dus helaas alweer in moeten leveren.

Op 5 november hebben we dus onze camper opgehaald. Dat was echt een verademing na 3 nachten met 10 andere mensen op een kamer eindelijk weer ons eigen plekje. En weer zelf koken! Heel leuk maar ook wel uitdagend met 1 pit... Met onze camper, (Jucy heet ze) zijn we vanuit Melbourne naar Sydney gereden. Onderweg zijn we gestopt op de meest prachtige stranden en National parks vol kangaroes en wombats. Hoogtepunt van de route naar Sydney was zonder twijfel het walvissen spotten in Eden. Met een klein vissersbootje zijn we in de stromende regen de zee op gegaan en zonder moeite hebben we heel veel 12 meter lange bultruggen gezien. Vooral moeders met babies. Echt heel erg gaaf. Ben wil nu walvisspotter van beroep worden zodat ie de hele dag op een bootje beestjes kan zoeken. Echt indrukwekkend groot zijn ze! Ook zijn we op het strand met zogenaamd het witste zand van de wereld geweest, Hyams beach. Wij zagen weinig verschil met de andere prachtige stranden waar we zijn geweest maar toch cool.

Op 10 november zijn we in Sydney aangekomen. We stonden op een camping zo'n 11 km van het centrum maar met het openbaar vervoer heel goed te doen. Binnen een half uur stonden we voor het Opera gebouw. Helaas zijn we Nemo niet tegen gekomen... Maar opera gebouw en harbour bridge gezien natuurlijk, bizar wel weer om hier te zijn. De volgende dag hebben we lekker mijn verjaardag gevierd in Sydney. Echt heeeeeeerlijke sushi en sashimi gegeten op de vismarkt en ik heb nieuwe havaianas (slippers) gekregen! jeuj! Daar was ik echt aan toe want om de twee stappen bleef m'n slipper staan en liep ik door... Vrij irritant. Ook zijn we op mijn verjaardag in een Duitse bier garten terecht gekomen waar we heerlijke veel te dure duitse witbiertjes hebben verorberd. Toen hebben we nog mosselen gegeten bij een Belgian Beer Cafe dus mijn dag kon niet meer stuk. Grappig detail was dat ze op de menukaart beschreven hadden dat je de mosselen met een lege mossel moet loshalen en eten, zonder bestek dus.

12 november hebben we een stranddagje gedaan. Het weer was eindelijk vrij goed, het waaide alleen een beetje hard. We zijn naar het legendarische Bondi beach gegaan wat een stuk minder indrukwekkend was dan verwacht maar wel leuk. Ook hebben we hier Robbert, een oud collega van mij vanhet Polman's huis ontmoet. Echt super leuk om hem hier te zien! 's avonds hebben we Ben's verjaardag gevierd omdat we morgen de hele dag in de auto moeten. We zijn gaan eten in het Hard Rock Cafe met Robbert en Ian en Laura, het Engelse stel wat we in Bali hebben ontmoet. Zij vliegen ook de 18e naar Cairns en gaan dezelfde route doen met een camper als wij dus van hen zijn we voorlopig nog niet af ben ik bang. Het wordt een heel gezellige avond in Sydney.

Op de 13e aanvaarden we de terugtocht want we moeten de camper weer in Melbourne inleveren en we willen eigenlijk ook nog naar the twelve apostels als we daar tijd voor hebben. 13 en 14 november spenderen we dus grotendeels in de auto. 15 november beginnen we dan aan the great ocean road, een schitterende weg langs de zuidkust van de staat vicoria. Aan de linkerkant zien we constant de indrukwekkende oceaan en rechts is een dichtbegroeid regenwoud. De weg slingert daar prachtig doorheen echt heel indrukwekkend. Onderweg zien we koala's in de bomen!!! echt tofff!!! Tegen de middag komen we aan bij the twelve apostels. Uitgesleten kalksteen afzeggingen van meters hoog. Een soort flatgebouwen in het water, echt heel erg cool! Het zijn er alleen geen twaalf. De volgende dag rijden we de Great Ocean Road weer terug en zien we nog veeeeeel meer koala's. Ons laatste nachtje in de Jucy slapen we in Torquay, blijkbaar het surf mekka van Australie omdat hier altijd de rip curl pro gehouden wordt maar het is er aardig koud!

Vandaag hebben we jucy dus weer thuisgebracht en nu zitten we in een hostel in st. Kilda, een buitenwijk van Melbourne.Ik slaap vanavond op een meisjes kamer en Ben op een jongens kamer, heel netjes dus. Morgenochtend vliegen we naar Cairns waar we overmorgen ons volgende campertje ophalen daarmee gaan we naar Sydney cruizen in een maandje en dan wordt het tijd om toch maar weer eens richting de kou in Nederland te gaan.

Zo nu zijn jullie allemaal weer een beetje op de hoogte, bedankt voor alle lieve verjaardags wensen en tot de volgende update!!!

Heel veel liefs,

Ben & Marieke

Reacties

Reacties

rob en anja

Heerlijk jullie update gelezen onder het genot van het eerste bakkie koffie na het ontbijt. Das nog veel leuker dan het lezen van de zaterdagkrant!! En wauww...echte walvissen, dat moet geweldig geweest zijn!! En Melbourne afsluiten in een meisjes c.q. jongenskamer....dat is wel een erge afdroger. Hahaha ...net als op schoolkamp lekker aan t klieren geweest zeker?! Goeie vlucht naar Cairns. Hopleijk komen jullie daar nog wat aan golfsurfen toe! Is het daar wat warmer?? Genietze!!! XXXXX

Valerie

OOOOOOH wat GAAAAAF!! Wij hebben bijna precies dezelfde trip gemaakt van Melbourne naar Sydney alleen waren wij net te laat voor de walvissen! Ben dus heel jaloers haha! GENIETEN jongens, heeeeeeeeerlijk!!!!!!

Arne

Hee globetrotters
Van harte gefeliciteerd Ben en Marieke, met de verjaardag van Ben! Ha hiephiephoera!
Goed dat je tussen al dat gereis en gesurf en gefeest ook bezig bent met je carriere plannen Ben, professioneel walvisspotten lijkt me echt wat voor jou inderdaad ;)
Het wordt fucking koud hier (momenteel 4 graden overdag in Utrecht) en het waait hard en het regent vaak en het is ook al weer om 17.00 donker, verschrikkelijk.
Lig maar wat extra lang in de zon voor mij om wat extra vitamine D op te doen, daar is hier een zwaar te kort aan. #winterdepressie
Verder alles kits hoor ;)
Groeten,
Arne.

(o)pa joop

Ik denk dat ik maar wat ga sparen,want later als ik groot ben (en genoeg tijd heb) wil ik ook wel een beetje door Australië cruisen klinkt allemaal super (overigens was Jamaica ook niet verkeerd hoor) .geniet er nog van Groeten en een geode reis,
Joop

(o)pa joop

Ik wil alleen niet op de jongenskamer, maar gewoon bij Oma slapen

Sjoerd

Tante Puk en Oom Ben gefeliciteerd allebei! T klinkt echt super allemaal. Later als ik groot ben ga ik ook naar australië. Kan me niks schelen dat mama dat eng vindt. Ik mis jullie wel heel erg en kan niet wachten tot jullie weer terug zijn. Ik denk alleen dat jullie me niet meer zullen herkennen want ik ben ongeveer twee keer zo groot als toen jullie weg gingen. Vandaag was vet spannend want sinterklaas is gekomen. ik mocht ook mn schoen zetten. k hoop dat er iets in zit ik ben wel lief geweest denk ik. Nou veel plezier nog zie jullie snel xxxxx

Sig en Jan

He Puk en Ben super allemaal. Ik hoop dat jullie nog iets aan onze tips zullen hebben. Geniet er nog van!

oma heij

wat een avonturen. als jullie weer terug zijn zal het de eerste tijd best saai zijn. Maar dat went ook wel weer. Geniet nog maar van de laatste maand. Veel liefs van oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!